10 VECKOR. DET ÄR 9 NOVEMBER.


Så, vad har hänt? Johanna var här och hälsade på i några dagar, blev kaffe, chokladmousse och promenader samt en update om det senaste där hemma. Spännande minsann! Idag började jag nivå 5, skolans topp, vilket borde betyda att jag kan göra mig förstådd. Sant? Hoppas. Det är disciplinen som saknas, blir uttråkad 5 min efter jag påbörjat läxorna. Men jag ska bli bättre nu.

Vad ska jag säga, det fortsätter att regna utanför och gummistövlar är ett måste för att komma fram. 3 veckor till och sedan byts regnet ut mot snö eller i alla fall mer bitande kyla. Jag både längtar och inte. Fick två nya lägenhetskompisar i helgen en Ungerska och en fransyska. I lördags åkte jag till Mestre, träffade Marta och hennes vän Ellinora. Söndagen bestod mest av avkoppling och en rundvisning för den ena nya, Alessandra och avslutades med middag och prat runt matbordet. Trevligt.

Ikväll blir det middag med tjejerna och sedan någon form av utgång. Imorgon är jag bjuden på lunch hemma hos Flora, en mysig indonesie från klassen, sen får vi se vad som dyker upp..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0