CRACK THE SHUTTERS

Lördagen började med att jag, Charlotte och de två amerikanska tjejerna, som jag alltid glömmer namnen på, gick till kyrkan där alla samlades för att fira den här Madonna dagen. Bredvid kyrkan var det en underbar doft från massor av stånd med olika sötsaker. Det är meningen att man ska gå in i kyrkan och tända ett ljus, men det var sådan uppståndelse, kö, så vi gick aldrig in. Däremot så köpte vi den traditionella bakelsen som jag inte vet namnet på. Ser ut som en stor sockrig munk, smakar som om det vore en också. 

Runt 2 tiden tog jag tåget mot Padova tillsammans med Giovi. Vi gick runt på stan och bara kopplade av, tog en fika och kollade på julpynt. Vi åkte tillbaka till Mirano och Giovis lägenhet i Mirano några timmar senare. Gick ut med Veronica, Luana och en annan tjej till en pizzeria i närheten. Sedan gick vi till ett fik där de serverar choklad med ca 30 olika smaker. Kvällen avslutades hemma hos Giovi där jag även stannade för natten.

Söndagen började med en sedvanlig italiensk frukost, crossant med marmelad eller choklad, stora kakor, små kakor, allt med choklad, en espresso och en stor kopp med kaffe latte. Hur länge jag än har spenderat eller kommer spendera här kommer jag aldrig att vänja mig med fika till frukost. Efter sockerchocken gick vi till sötsaksaffären för att köpa efterätt till lunchen. Marta kom över på lunch som Giovis mamma bjöd på, en riktigt stor sådan. Hon hade gjorde hemmagjorda namnskyltar till alla. Trodde lasagnen som vi fick först, var huvudrätten, men det var bara förrätten. Finns ingen chans att lämna bordet hungrig. Åter i Venedig till kvällen, lagom till middag. Blev en filmkväll med Alexa: Romeo & Juliet.



Kommentarer
Postat av: Isabelle

I really don't understand a word, but man I do miss it.. :C Those apples look meravigliose! :D hug to the little gatto Don't drop in the canal! (:

2009-11-26 @ 10:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0