LA DOLCE VITA

Lördagsmorgonen började med en lång promenad tillsammans med Alexa runt den stora trädgården i utkanten av Venedig. 2 ½ timme senare var vi hemma. Lagom för att möta upp Giovanna för en kaffe innan vi tillsammans gick mot middagen som Fer, Giovannas mammas pojkvän anordnade/bjöd in oss för någon form av avskedsmiddag. Restaurangen låg vid Markusplatsen i en privat byggnad för militärerna och deras familjer, en riktigt vacker sådan. För primo piatto åt jag någon form av prosciutto på en bädd av ruccola och citron, till huvudrätt fick jag in det godaste kött jag ätit med balsamico och potate fritte. Under hela middagen bjöds det på brytbröd, sticks och till det vin, prosecco och vatten. Efterrätten bestod av en tårta/paj av färska jordgubbar, en kopp med någon form av söt yoghurtkräm och en drink som hette sgroppino som bestod av citronglass, processo och vodka, helt underbart god. Vid middagens slut skickade Giovannas mamma en lapp till mig med ett rart meddelande och Fer gav mig en CD med ett bildspel över Rom. Kvällen avslutades med en vaparettotur runt staden som lystes upp av alla lampor genom dimman, riktigt vackert. En aning overkligt.  



Kommentarer
Postat av: frida

va fin du va, märta:)

miss you<3

2009-11-15 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0