SGROPPINO

20 november idag. Om en vecka och några timmar sitter jag på planet hem. Men jag har 7 dagar att ta vara på innan dess, idag ska jag åka till Lido med Alexa, ikväll ska jag träffa klassen för att leta efter ett sälle som serverar sgroppino. Men vi får se, ska hem och äta lunch först, känner mig inte helt kry, huvudvärk och halsont, kanske blir det en filmdag. Imorgon är det Festa della Madonna, en dag då alla går till kyrkan, möts äter något slags sött bröd och umgås. Jag ska försöka hinna dit tillsammans med Charlotte och några amerikanskor innan jag tar tåget mot Padova, ska nämligen träffa Giovanna, hennes mamma m.fl. för att ta en runda där. Ska bli härligt, ytterligare en ny stad. På kvällen ska vi äta middag tillsammans och sen kommer jag stanna i Mirano över natten. Söndag har vi en gemensam lunch och sedan åker jag hem för en filmkväll med Alexa, och kanske någon ny rumskompis(?)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0